CROWNED | בימי כתר

By Lilach Dekel-Avneri and Pathos-Mathos company | מאת לילך דקל-אבנרי וקבוצת פאתוס מאתוס

A performative video & audio installation
פרפורמנס לוידאו וסאונד

A performative video and audio installation.

By Lilach Dekel-Avneri and Pathos-Mathos company.

 

2020 was an unforgettable year. A seminal event. Simultaneously tragic and powerful, and apparently, reluctant to leave. A world-wide common experience regardless of one’s culture, religion, race, age and gender.

We chose to set out on an experimental journey and illuminate this period, this “couch year” by artistic means. To reflect together with the audience, hoping to gather provisions for the road. This resulted in a performative portrait, which broke in the encounter with time, was shattered in the prism of the plague, and emerged through seven women at different decades of their lives. An attempt to leave a monument to the voice of femininity at the current time, femininity striving to see the opportunity for growth within the crisis and wonder about the intersection between life and art at a time of change.

Through the work we examine the implications of the period and respond to it by creating an exciting female manifesto, offering a wide perspective on the time of plague. A collection of female confessions that take place in parallel with the one story, the super-story, and coalesce into a course of a lifetime.

It is a theatrical event that deals with the visually and uniquely complex content, which seeks to break through the boundaries of theater, we invite the viewer to wander among a web of video and audio testimonies, examine the pulse of time through them and to wonder about the essence of the performative presence in the 21st century, in an age of epidemics.

 

Credits

By Lilach Dekel-Avneri and Pathos-Mathos company.

Dramaturgy: Sharon Gabay | Space, Costumes and Art: Tal Weiss | Lighting: Oded komemi | Art consultant: Madam Buganim | Original music and Live performance: Katrin lasko

Video Performed by: Efrat Arnon, Ruth Heilovsky, Alit Kreiz, Zohar Median, Ora Sulman, Shaked Zehavi.

Camera: Elad Dadon | Editing: Yaara Nirel | Makeup artist: Sivan Bar –Nir.

Producer and Assistant Director:  Merav Lachman.

Thanks to: Maya Arad Yasur, Lihi Chen, Shachaf Dekel, Maya Porat, Niv manor, Michal Peles-Almagor, Nisim Touitou & Doron Hakranot.

The show was premiered at the Akko festival for alternative theatre 2021.

Duration: about 80 min.

The show is in Hebrew with English subtitles.

משתתפות | Participants

ora.jpg

Ora

zohar.jpg

Zohar

elit.jpg

Alit

shaked.jpg

Shaked

efrat.jpg

Efrat

lilian.jpg

Lilian

כתבו עלינו | In the press

מתגובות הקהל:  "בתמונה, אפרת יושבת וצופה בעצמה משחקת כאן ועכשיו בהצגה! מסתבר שזה אפשרי, וזה קורה בתיאטרון ״החדש״ שהקורונה ביקשה שנמציא.

״המבט״ הזה של אפרת יכול להכנס גם לכן לראש, לרגש, לחדד, להפתיע ולעורר. ״המבט״ של אפרת ושל עוד חמש שחקניות נפלאות (אחת מהם אורה המצויינת- הבת של אפרת).

לילך דקל אבנרי, יצרה והמציאה את התיאטרון בזמן קורונה, תיאטרון ״חדש״ (נו כן, זה שצריך להיות פה אחרי הקורונה)

מצד אחד הן יחידות, ומצד שני כולן יחד.

מצד אחד זה מנוכר, ומצד שני הכי נוגע שיש.

מצד אחד זה מצולם מראש, ומצד שני הכי כאן ועכשיו.

מצד אחד זה שם על המסך, ומצד שני מפלח את הלב.

״בימי כתר״ מאת היוצרת לילך דקל אבנרי זו אחת היצירות הטובות, החשובות, המרתקות, והמרגשות שיש.

זה תיאטרון שהוא לא רק צפיה כי אם חוויה יוצאת דופן ומעוררת השראה, מחשבה ורגש.

עכשיו, רוצו לחוות את זה גם אתן.ם". (עדינה חיימס. מחזאית ובימאית)

From the audience's reactions:

"In the picture, Efrat is sitting and watching herself play here and now in the play! Turns out it’s possible, and it is happening in the "new" theater that COVID made us invent .

Efrat’s gaze can enter your heads too, excite, sharpen, surprise and inspire. The "gaze" of Efrat and five other wonderful actresses (one of them is the excellent Ora - Efrat's daughter).

Lilach Dekel-Avneri, created and invented Corona times theater, a "new" theater (well, the one that should be here after the pandemic)

On the one hand they are individuals, and on the other hand they are all one.

On the one hand it is alienating, and on the other hand the most touching there is.

מועדים קרובים | Coming Performances